15 mei 2024

Sponsorloop voor zieke mensen

Op vrijdag 19 april organiseerde het Roparunteam van het Albert Schweitzer ziekenhuis een sponsorloop op onze school. Dat team doet ook dit jaar weer mee met de Roparun: tijdens het pinksterweekend van 2024 leggen honderden teams lopend (en rijdend) meer dan 500 kilometer af in estafettevorm. Het doel? Geld ophalen om het leven van mensen met kanker draaglijker te maken.

Deze sponsorloop was voor ons als Gezonde School Bewegen & Sport een prachtige kans om in beweging te komen voor een goed doel. De kinderen zijn heel hard op zoek gegaan naar sponsors. Iedereen kon sponsoren, per gelopen rondje of voor een vast bedrag.

De kinderen renden rondjes rondom het Cruyff-court naast de school. Het kind uit de groepen 1-2, uit groepen 3-5 en uit de groepen 6-8 dat het meeste sponsorgeld heeft opgehaald, kreeg van het Roparunteam een prijsje.

De sponsorloop leverde liefst €5030,80 op. Geweldig gedaan, complimenten aan alle kinderen en hun sponsors!