Gezonde school

Als school stimuleren wij gezond en verantwoord gedrag. Zo nemen alle kinderen en leerkrachten op dinsdag, woensdag en donderdag een gezond tussendoortje mee naar school. Dat is gezond en lekker.

Verder bewegen we veel: op ons grote schoolplein of op het Cruyff-court. Maar ook tijdens bewegingsonderwijs, de jaarlijkse Koningsspelen, schoolsport en als energizer tussen de lessen door. En ook zingen hoort daarbij. Dat doen we met de methode 123ZING.

Welbevinden én Bewegen & Sport

Sinds een aantal jaar heeft onze school het certificaat Gezonde School Welbevinden: wij zetten ons in om voor ieder kind een fijne en veilige plek te zijn, waar zij zich goed kunnen ontwikkelen. Dit doen wij onder meer door gedrag dat wij belangrijk vinden (vriendelijk, veilig, verantwoordelijk) te stimuleren, Taakspel in de onderbouw en door les te geven over sociale, emotionele en morele competenties. Maar ook als het eens misgaat, helpen wij kinderen om het de volgende keer anders te doen.

Sinds 2023 hebben wij ook het certificaat Gezonde School Bewegen & Sport. Dat komt omdat wij dagelijks regelmatig bewegen en sporten. Dat gebeurt tijdens een les, tussen lessen door of in de pauze. Bovendien kunnen kinderen met school regelmatig meedoen met Schoolsport of bijvoorbeeld de avondvierdaagse.