Peuterspeelzaal

Polderpeuters SDK Peuterspeelzaal Polderpeuters is gevestigd in CBS Oranje Nassau in de Dordrechtse wijk Stadspolders en sluit aan bij de identiteit van de school. Zij hebben hun eigen ruimte in de school en hier kunnen onze peuters heerlijk spelen en zich ontwikkelen.

Zodra kinderen twee jaar worden, zijn ze oud genoeg om te komen spelen bij een peuterspeelzaal. Bij een peuterspeelzaal krijgt je kind de kans om meer te ontdekken over zichzelf, anderen én de wereld. Ook is de overgang naar de basisschool straks gemakkelijker.

De peuters kunnen twee of vier keer per week een ochtend komen spelen, in een vaste groep met vaste pedagogisch medewerkers. Op de groep werken zij met het VVE-programma Uk & Puk. De peuters worden op een speelse wijze begeleid in hun ontwikkeling en voorbereid op de basisschool. Het lokaal heeft hoeken waar de kinderen fijn kunnen spelen. Knutselen, met poppen spelen in de poppenhoek, torens bouwen in de bouwhoek, verkleden of juist rustig lezen in de leeshoek: alles is mogelijk. Vrij spel wordt afgewisseld met activiteiten in grotere of kleinere groepjes. De pedagogisch medewerksters zorgen voor een herkenbare dagindeling die terug te vinden is op kaarten aan de muur. Zo weten alle peuters wat ze kunnen verwachten.

De openingstijden en -dagen wisselen per locatie. In schoolvakanties en op feestdagen zijn de peuterspeelzalen gesloten. Zijn er vragen over de peuterspeelzaal neem dan contact op met het kantoor van SDK kinderopvang. SDK kinderopvang is telefonisch bereikbaar via 078-6226199 of bekijk de website www.sdk-kinderopvang.nl.