Afvalvrije school

Verantwoord omgaan met onze omgeving

Ook leren wij kinderen dat zij verantwoordelijk zijn voor de manier waarop zij met de schepping omgaan. Een beter milieu begint bij immers bij jezelf. Iedere week maakt een klas de directe omgeving van de school vrij van zwerfafval. Onze school is gezonde én afvalvrije school en dus scheiden veel afval.

In ons afval zitten waardevolle grondstoffen waar weer nieuwe producten van gemaakt kunnen worden. Best gek dat deze grondstoffen als zwerfafval op het schoolplein liggen of in de afvalbak in het klaslokaal…

Vanaf schooljaar 2021-2022 zijn wij daarom Afvalvrije School geworden. Afvalvrije school betekent dat wij:

• Afval nog beter scheiden: in iedere klas scheiden wij plastic, papier, GFT en restafval;
  • Ook kun je op onze schoollege batterijen inleveren; zo spaar je gratis voor onze school
  • Dat geldt ook voor textiel:spaar mee en draag bij aan de vergroening van ons plein!
  • Ieder kind krijgt een Dopper-drinkfles, zodat overige drinkverpakkingen niet meer nodig zijn;
  • We ruimen zwerfafval rondom de school op.

Ook zijn wij Gezonde School: wij stimuleren gezond gedrag en gezonde voeding.